fredag 7. januar 2011

Let it snow and snow and snow!

Godt nytt kreativt år.





Takk til alle som har vært inne og besøkt siden min trofast i året som har gått. Etter en laaang stille periode er det godt å ta opp aktiviteten igjen. Jeg var uten symaskin i 7 måneder, men nå har jeg fått en ny som syr - deilig.


Jeg holder på å brodere nye dekkebrikker med snømotiv som skal legges på bordet nå når den søte juletiden er over. Er ikke riktig ferdig, men her er bilde av selve motivet. Mønsteret er gratismønster hentet fra nettet. Månedsmønster fra Pfaff/Husqarna hvis noen har lyst til å prøve seg. Jeg lager mine litt mindre enn vanlige dekkebrikker, synes det ofte er mer praktisk i bruk. På nettet har jeg funnet noe som de kaller "Mug Rug". Er det noen som vet hvor store/små disse er?

2 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg også.
    Har savnet deg. Kjekt at du har fått ny symaskin. Gleder meg til vi får se brikkene dine.
    Har sett på en blogg at 14 X 23 cm er et ca. mål på Mug Rug.
    God helg!

    SvarSlett
  2. Godt nytt år. Kjekt å ha deg tilbake, har savna deg. Mug rug er ulike str på. Søkte og fann 7,5x9, 5x7 og 6x9 så det ser ut som størrelsen varierer. Det som er kriteriet er at det er plass til ein kopp te og ei eller to kjeks. Klem frå Jofrid

    SvarSlett