mandag 17. mars 2008

Påskeforberedelser

Grytekluter er noe som jeg ofte gir bort, derfor kunne jeg trenge en liten fornyelse. I dag snør det og blåser kaldt ute - ypperlig syvær. I siste "Fat Quarter" var det mønster på en hastig og lystig høne som jeg helt falt for. Her har jeg funnet fram noen stoffer - ikke typiske påskestoffer, men farvene passer fint på kjøkkenet. Av og til er det godt å sy i helt andre farver enn det man vanligvis bruker. Så var det bare å ta ut applikasjonsmønsteret ( forminsket det )og komme i gang. Nå er de klar til å legges på eskimovatt. Og deretter litt kvalitetstid ved symaskinen sammen med god musikk!
Påsken er også tradisjoner. Denne gamle løperen lå alltid hos min bestemor på pianoet. Jeg tror den er ca. 80-90 år gammel.
Den er brodert med kjedesting, knuter, grensøm og mille fleur på gul lin. Men det artige er at den er malt med hvitt inne i bladene. Malingen har jo selvfølgelig falmet med årene. Så "Paintstiksene" er ingen ny oppfinnelse. De klarte det før og!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar